dont stop
"Den översta nackkotan, atlaskotan, är länken mellan huvudet och resten av kroppen. Den väger 55 gram och bär nästan på egen hand huvudet som väger 5-7 kg. Genom atlaskotan går hela det centrala nervsystemet och runt om går blodkärl som sköter hela syresättningen av hjärnan. Atlaskotan är därför otroligt viktig för välmåendet i hela kroppen.

Om atlaskotan är ur position tvingas resten av ryggraden kompensera för att orka med huvudets tyngd, vilken kan orsaka en mängd olika besvär i kroppen – t.ex. muskelspänningar, klämda nervtrådar och obalans som t.ex. sned höft. Även värre besvär kan enkelt uppstå på grund av denna förskjutning som inte behöver vara större än några millimeter.
"

Ja, detdär stämmer ju in. Yrsel och tappa balansen, domningar i arm, ont i ryggen, svårigheter att röra huvudet..

Det är ju lite små lustigt att jag måste googla mig fram om mina "kot"problem istället för att få veta av läkare. Ringde vårdcentralen häromdan och dom tyckte jag skulle ringa sjukgymnast och om dom bedömde att jag behövde läkarvård så skulle dom boka tid åt mig hos vårdcentralen? Jag har ju redan gått hos sjukgymnast och det blev inte bättre, snarare vart det värre. Varför kan jag inte få träffa en jävla läkare för på en gång, när det jag läst tydligen låter som allvarligt om man inte får rätt hjälp?

Dagens sjukvård säger jag bara, 4e gången jag söker för min jävla nacke som bara blir värre o värre....