Världens sämsta matte....igen
Ja, jag har nog åter blivit korad till världens sämsta matte, om Akila själv får bestämma. Jag har ju, som väl känt för dom flesta, inte världens bästa minne. Så dethär med att ta upp en korv VoH varje kväll glöms pinsamt ofta bort. Så, för att hinna tina den i tid brukar jag ta fram den nån timme innan matdags och ställa den över elementet, smart! Nån som inte tycker det är lika smart är Akila. Hon är som en igel på mig och även om jag ber henne att gå och lägga sig så kommer hon kutandes bara jag ändrar sittställning på stolen. Hon går ständigt till hennes matplats och kollar på mig med en bedjan i ögonen, hon slänger upp sitt gotteben i knät på mig för att köra hennes bytesteknik hon gör när hon vill ha något. ;) Ja, jag ska inte klaga. Det är ju superbra att hon tycker om sin mat för en gångs skull. Men hon behöver ju inte bete sig som att jag svälter henne :)